Yolsuzluk skandalı Rajoy'a yük olmayı sürdürüyor

Başbakan Rajoy'un muhafazakar iktidar partisi, bir kez daha ülkenin en büyük yolsuzluk soruşturmalarının tam merkezinde yer alıyor. İddialar arasında partinin iki ayrı muhasebe defterinin tutulması, inşaat şirketlerinden partiye akan yasadışı bağışlar ve rüşvet paraları var. Parti, delil karartma yoluyla yargıyı engellemekle itham ediliyor. İspanya basını, partinin soruşturmaya verdiği tepki karşısında kızgın.

Tüm alıntıları göster/kapat
ABC (ES) / 17 Kasım 2017

Yargıyla işbirliği böyle olmaz

ABC'ye göre parti suçlu bulunsa da bulunmasa da olanlar kara bir leke:

“Bárcena görevden alındıktan sonra Halk Partisi'nin (PP) bilgi işlem uzmanları sabit sürücüleri önce 35 kez formatladı, ardından bunlara zarar vererek çöpe attı. Bunun yasal açıdan bir suç olup olmadığına yargıçlar karar verecek. Ama Halk Partisi'nin davranışı, siyasi ve estetik açıdan bir skandala eşdeğer. Bu yöntemlerin, bir kullanıcının parti merkezinden ayrılmasının ardından yapılan sıradan bir işlem olduğu iddiasını anlamak çok zor. Olan biten daha çok yargıçların eline geçmesin diye delillerin karartılmasını andırıyor. Bir zamanlar yargıya, olası bir kara para kasasının açığa çıkarılmasında yardım etmekle övünen bir parti için bu yaşananlar, beraat etse bile kara bir lekedir. ”

El Periódico de Catalunya (ES) / 17 Kasım 2017

Muhafazakarların inanılmaz tepkisi

İspanya Başbakanı bu işte kendini rezil etti, diyor El Periódico de Catalunya:

“Madrid'teki mahkeme, bir tüzel kişilik olarak partiyi yargılama kararını verdi. Daha önce böyle bir şey hiç yaşanmamıştı. ... Parti bu yüzden ispat yüküne tepki gösterdi ve Gürtel ve Bárcena yolsuzluklarında davacıları, sosyalistlere hizmet etmekle suçladı. Gerçekten inanılmaz bir tepki bu; üstelik de Rajoy ve diğer Halk Partili siyasetçiler yolsuzlukla mücadele ettikleri ve yargıyla işbirliği yaptıklarını her fırsatta övünmek için kullanırken.”

Gündemdeki diğer konular

Echo Moskwy (RU)
La Repubblica (IT)
Stern (DE)
Expressen (SE)
Polityka (PL)
Gazeta Wyborcza (PL)
The Guardian (GB)
The Times (GB)
Le Soir (BE)
Le Monde (FR)
De Morgen (BE)
Aamulehti (FI)