Ukrayna: Eleştirel medya istenmiyor mu?

Ukrayna'daki günlük Vesti gazetesinin yazı işlerine el kondu; müdahalenin gerekçesi, holdingin sahibi olan eski maliye bakanı Oleksandr Klymenko'nun yolsuzlukla suçlanması. Görgü tanıklarına göre yazı işlerinin yer aldığı binaya atanan kayyumun çalışanları gazete envanterini yok ediyor. Ukraynalı gazeteciler, devlet erkinin eleştirel basına açtığı savaştan söz ediyor.

Tüm alıntıları göster/kapat
Strana (UA) /

Basın özgürlüğüne topyekun savaş

Ukrayna'da devlet erki muhalif medya organlarına savaş açmış durumda, diyor gazeteci Vitali Hubin, Strana'daki yazısında:

“Ukrayna yönetim kademelerinden kimse, akla son derece yakın bu emsalsiz vakayı dile getirmedi. Çünkü Vesti gazetesine yapılanlar, devlet erkinin medya ortamını temizlemeye yönelik çabalarının mantığına uyuyor. Elbette bu tek vaka değil. Aynı sebepten Strana'nın sorumlu yazı işleri müdürü Ihor Huşva beş ceza davasının ve ölüm tehditlerinin ardından Ukrayna'dan ayrılmak zorunda kalmıştı.”

Vesti (UA) /

Muhalif medyaya savaş açıldı

Muhalif medya organlarına karşı yapılan hamleler sistematikleşmiş, diyor gazeteci Oleh Morosov, Vesti'deki yazısında:

“Aslında yeni bir şey yok. Mevcut iktidar görev başında olduğu dört yıl boyunca kitle iletişim araçlarıyla mücadele etti. Yine dört yıl boyunca siyasi hedeflerine ulaşmak için herhangi bir ceza davası ya da köktenci çeteler kullanmadığını ve medyanın kendi yolsuzluklarını sakladığını açıkladı. Ancak devlet erkinin basınla savaşının kronolojisine baktığımızda bunun böyle olmadığı görülüyor.”