Vedomosti Kremlin'in borazanı mı oluyor?

Rusya'da ekonomi gazetesi Vedomosti el değiştirdi. Gazetenin bağımsızlığını koruyacağına ilişkin açıklamalara karşın yeni genel yayın yönetmeni Andrey Şmarov birkaç hafta içinde yazı işleriyle ters düştü: Bağımsız araştırma şirketi Levada'nın verilerinin yayınlanmasını yasakladı ve Kremlin'e yakınlığıyla bilinen petrol holdingi Rosneft hakkındaki yazıları ya değiştirdi ya da hiç yayınlamadı.

Tüm alıntıları göster/kapat
Novaya Gazeta (RU) /

Gazetemiz anlam ve amacını yitiriyor

Novaya Gazeta, Vedomosti'nin yazı işlerinde çalışan meslektaşlarına yönelik bir açık mektup yayınladı:

“Vedomosti saygınlığını yitirecek olursa hedefi artık okuyucuların teyit edilmiş haberlere ve nitelikli analizlere erişimini sağlamak değil, resmi ve gizli sahiplerinin çıkarlarını ve ihtiraslarını kovalamak olacaktır. Rusya'da buna benzer yeterince medya organı var zaten. Şimdi Vedomosti de adı ve künyesi aynı ama içeriği alabildiğine farklı bir gazeteye dönüşecek. Yeni yönetim kurulu bunu anlayacak olursa genel yayın yönetmeni koltuğu için başka bir isim düşünmesinde fayda var.”

Echo Moskvy (RU) /

Kimsenin yeni bir Kremlin borazanına ihtiyacı yok

Echo Moskvy yorumcusu Anton Orech, gelişmelerin perde arkasında Kremlin'in yattığını tahmin ediyor:

“Vedomosti daha kısa bir süre öncesine kadar, düzgün bir okur kitlesinin saygısını kazanmış, az çok kaliteli bir gazeteydi. Ancak bu çirkin saldırı, tam da bu sebeple gerçekleştirildi. Yazı işlerine yapılan bu müdahalelerin ardından Vedomosti ne iyi ne de saygın bir gazete olarak kalabilir. Çünkü sayfalarınızda ya bütünüyle nesnel ve bağımsız bakış açılarına yer verirsiniz ya da bir kara liste hazırlayıp sadece Kremlin yönetiminin hoşuna gidecek haberleri yaparsınız. İkinci yolu seçmeniz durumunda da artık saygın bir medya organı olmaktan çıkarsınız. Bugüne dek sizi okuyan insanlar da bundan vazgeçecektir. Vedomosti bu dönüşümle beraber eski okur kitlesini kaybettiği gibi bir yenisini de kazanamayacak.”