Aşırı sıcaklara karşı ne yapmalı?

Avrupa’nın bazı bölgeleri yeniden bir sıcak hava dalgasının etkisi altında. Fransa’da meteoroloji servisi 49 ilde kırmızı alarm ilan etti, çok sayıda okul kapandı. İspanya’da önümüzdeki günlerde termometrelerin bazı yerlerde 40 derecenin üzerine çıkması bekleniyor. Geceleri de hava neredeyse hiç serinlemiyor. Almanya ve İsviçre de sıcak havanın etkisiyle zor günler yaşıyor. Yorumcular, yeni iklim normaliyle başa çıkmak için neler yapılması gerektiğini irdeliyor.

Tüm alıntıları göster/kapat
L'Opinion (FR) /

Uyku moduna geçmek yerine uyum sağlamalıyız

L'Opinion, Fransa'nın sıcaklarla başa çıkma yönteminin uzun vadeli bir çözüm olmadığına dikkat çekiyor:

“Fransa, bir tür gönüllü kapanma uyguluyor: Okullar kapatılıyor, sözlü lise bitirme sınavları erteleniyor ve kutlamalar iptal ediliyor. Kısacası: Ülke acil durum frenini çekiyor. ... Ancak aslında iki seçeneğimiz var. Birincisi şikâyet etmek, her şeyi ertelemek ve termometre 35 derecenin üzerine çıkar çıkmaz ülkeyi uyku moduna geçirmek. İkinci seçenek ise bu sıcak hava dalgalarının giderek daha sık ve yoğun bir şekilde tekrarlanacağını ve modern bir ülkenin yılda birkaç hafta boyunca duramayacağını kabul etmeyi gerektiriyor. Uyum sağlamak, iklim değişikliğiyle mücadeleden vazgeçmek anlamına gelmez; bu mücadelenin mantıksal sonucudur.”

Népszava (HU) /

Göller yardımımıza muhtaç

Macaristan göllerinin kuruması bir alarm sinyali olarak görülmeli, diye uyarıyor Népszava:

“İklim krizinde sığ göllerimiz zincirin en zayıf halkası olarak kabul ediliyor ... Ancak bunlar tüm ekosistemin yaşadığı sorunların bir işareti. Bu hassas su kaynaklarının kuruması doğanın yardım çağrısıdır - her ne kadar biz bundan çoğu zaman sadece göl kıyısındaki plajların kapandığını anlasak da. ... İyi bir kurtarma fikrine ihtiyaç var, üstelik yalnızca göller için de değil: Tüm ekosistemler acil yardıma muhtaç. Yeniden su doldurmak kulağa iyi gelse de yetmez: Su depolamaya, su sistemlerinin yeniden canlandırılarak birbirine bağlanmasına ve -her şeyden önce- başları derde girenin sadece göllerimiz olmadığını kavramaya ihtiyacımız var.”

Helsingin Sanomat (FI) /

Finlandiya bir cennete dönüşüyor

İklim değişikliği kuzeyde yaşamayı daha cazip kılıyor, diyor Helsingin Sanomat:

“Avrupa’nın pek çok yerinde su giderek kıt hale geliyor. Kuraklık ve sıcaklıklar mahsulleri yok ediyor. Aşırı sıcaklar can kayıplarına da neden oluyor. ... Böyle bir dünyada Finlandiya, hava durumu açısından bir cennete dönüşüyor. ‘Coolcation [serinleme tatili] turizminin’ büyüdüğünden zaten söz ediliyordu, ancak bu fenomen kalıcı ikamet yeri seçiminde de kendini gösterebilir. Tatilde sıcaktan kaçıp suya sığınılabilir, ancak normal gündelik hayatta dışarıda vakit geçirebilmek ve yeterince uyuyabilmek gerekir. Kuzeyin karanlık ve uzun kışı dayanıklılık gerektirse de, aylarca süren acımasız sıcaklıklara kıyasla yakında çocuk oyuncağı gibi görünebilir.”