Belarus: Protasevich'ın devlet televizyonundaki gözyaşları

Belarus'ta devlet televizyonu ONT, tutuklu muhalif Roman Protasevich ile yapılmış uzun bir söyleşi yayınladı. 26 yaşındaki blog yazarı Protasevich, aslında hayranlık duyduğu devlet başkanı Lukaşenka'ya karşı protestolar örgütlediğini göz yaşları eşliğinde itiraf etti. Sürgündeki Belaruslu muhalifler ve Protasevich'in ailesi, söyleşinin işkence altında yapıldığından emin.

Tüm alıntıları göster/kapat
Nowaja Gaseta (RU) /

Güç gösterisinin en eski yöntemi

Novaya Gazeta söyleşinin, en azından Protasevich bağlamında dikkate alınmamasını salık veriyor:

“Güç gösterisi amacıyla hasmın kamuoyu nezdinde aşağılanması, tarih kadar eski ve kullanmayı sevenler tarafından mükemmelleştirilmiş bir yöntem. Antik Yunan'da tiranlar, Ortaçağ'da ise kralların alametifarikası olan bu yaklaşım, günümüzde devlet başkanlarınca devreye sokuluyor. ... Bu genç insanla ilgili olarak, bu söyleşi hiç yapılmamış gibi davranmalıyız. Söyleşinin azmettiricisi, senaristi ve yönetmeninin nasıl biri olduğu hakkındaysa zaten bir yıldır hepimizin sağlam bir fikri var.”

Tages-Anzeiger (CH) /

Lukaşenka medyasına reklam verilmesin

Nestlé fiilen Lukaşenka rejimini destekliyor, diyor Der Tages-Anzeiger:

“Devlet televizyonu ONT'yi tek finanse eden Belarus devleti değil. Kanal reklamlardan da ciddi bir gelir sağlıyor. Özellikle de Nestlé reklamlarından. Diğer şirketler bir reklam bloğunda bir kez yer alırken, İsviçreli Nestlé aynı blokta 2-3 ürününün reklamını yapıyor. ... Gerçi Nestlé'nin devletin entrikaları ve kanalın yayın programı üzerinde neredeyse hiç etkisi yok, ama merkezi Vevey kentinde olan şirket reklam paralarıyla aslında neyi desteklediğinin epeydir farkındadır herhalde. ONT ve Belarus 1 gibi televizyon kanallarının Lukaşenka'nın baskı mekanizmasında önemli bir rol üstlendikleri sır değil.”