Heti Válasz

Magazine

http://valasz.hu/

Heti Válasz discontinued its print edition in June 2018, claiming to be on the brink of bankruptcy. In August 2018, the online edition was also discontinued and the editing team dismissed. The newspaper was part of the empire of oligarch Lajos Simicska, who had fallen out with his longtime friend Prime Minister Viktor Orbán and begun financing independent, conservative media. After that, Heti Válasz was the only conservative print source that was sometimes critical of the right-wing conservative government of Viktor Orbán. The paper had previously been founded in 2001 at the instigation of the first government under Orbán (1998-2002). Its editor-in-chief was the former spokesman for Orbán, Gábor Borókai (1998-2002). Some editors of the newspaper launched the online portal Válaszonline in the autumn of 2018.

Label
Political orientation Conservative
Circulation 21,953 (2016)
Frequency of publication Weekly on Thursdays
Visits 1.000.000 - 5.000.000
Online payment model Content partially fee-based
Location Budapest, Hungary
Publisher Infocenter.hu Média Befektetési Zrt.
Area of distribution Nationwide
Established 2001
Address 1027 Budapest, Horvát utca 14-24.
Phone 0036 14 61 14 47
Email info@hetivalasz.hu
Twitter @heti_valasz